W czym tkwi potencjał rozszerzonej rzeczywistości dla sprzedaży?

Coraz więcej działalności w sektorze e-commerce poszukuje innowacyjnych metod prezentacji produktów oraz świadczonych usług. Rozszerzona rzeczywistość to ciekawe narzędzie umożliwiające wejście na znacznie wyższy poziom kontaktu z grupą docelową. W czym tkwi potencjał rozszerzonej rzeczywistości i w jaki sposób najlepiej wykorzystać rozwiązanie? Poniżej krótki przewodnik dla zainteresowanych.

Dlaczego ułatwianie interakcji z produktem opłaca się w perspektywie budowania sprzedaży?

Rozszerzona rzeczywistość w znaczącym stopniu ułatwia interakcję z praktycznie prawdziwym produktem przed dokonaniem zakupu. Wielu klientom brakuje wyobraźni przestrzennej, dlatego chcą się bardziej zastanowić nad niektórymi inwestycjami. Nie zawsze wiedzą, w jaki sposób mebel będzie pasował do wnętrza. A to tylko jeden z wielu przykładów. Rozszerzona rzeczywistość rozwiązuje podobne problemy. Nowoczesne katalogi multimedialne i aplikacje dedykowane występujące w sklepach internetowych dają szansę wprowadzenia wirtualnego przedmiotu bezpośrednio do wnętrza, czy dowolną zmianę pozycji. Według statystyk branży rozszerzonej rzeczywistości okazuje się, że taki model sprzedaży ogranicza, albo wręcz eliminuje zwroty wywołane przypadkowymi zakupami. Aktualnie wszystkie produkty z katalogów sklepów internetowych można przenosić na modele 3D, a następnie do bardziej zaawansowanych katalogów multimedialnych, czy aplikacji.

Dlaczego rozszerzona rzeczywistość w sklepie internetowym?

  • wizualizacja produktu pomaga w generowaniu sprzedaży i minimalizuje zwroty,
  • lepsze dopasowanie do potrzeb klienta, ponieważ produkt można ocenić w przykładowym wnętrzu,
  • prowadzenie rozbudowanych statystyk. Sprzedawca zyskuje podgląd do najczęściej przeglądanego asortymentu, a na tej podstawie tworzy nowe warunki kampanii marketingowej,
  • pełny podgląd towarów 360 stopni w nowoczesnym, intuicyjnym dla grupy docelowej formacie.

Dlaczego warto zrozumieć potrzeby grupy docelowej?

Rozszerzona rzeczywistość to narzędzie ułatwiające interakcję z grupą docelową, ale też przeznaczone do zbierania rozbudowanych statystyk przydatnych do optymalizacji kampanii marketingowych na bieżąco. To spora przewaga konkurencyjna dla innowacyjnych sklepów internetowych.